TISKANJE BANNERJEV – KAKO UREDITI DATOTEKO ZA TISK BANNERJEV?

V prejšnjem članku smo vam opisali, na kaj morate biti pozorni pri snovanju svojega oglasnega bannerja, danes pa bi poudarili nekaj točk, ki so pomembne pri urejanju datoteke za tiskanje bannerjev.

# 1 – pravilno nastavite ločljivost

Pri bannerjih, ki so večji od 4 m (v spletni tiskarni eTiskarna.si natisnemo bannerje do velikosti 20 metrov), vam lahko pravilna osnovna nastavitev dokumenta za oblikovanje prihrani mnogo težav.

Pri večini tiskarskih podjetij zahtevamo, da ima banner ločljivost 75 dpi. Tukaj pa se pojavi težava, če je vaš banner dolg nekaj metrov, saj bo izdelava takega projekta zahtevna in bo zavzela preveč prostora na računalniku. Zaradi tega priporočamo, da vašo datoteko načrtujete vnaprej in jo shranite v desetino predvidene velikosti. Da boste to lahko naredili, nastavite ločljivost dokumenta na 750 dpi, velikost dokumenta pa 10-krat manjšo od želene dimenzije.

Torej, če potrebujete banner velikosti 4 x 10 m in je predpisana ločljivost 75 dpi, tvorite dokument z naslednjimi parametri:
– velikost dokumenta 40 cm x 100 cm in
– ločljivost 750 dpi

To bo pripomoglo tudi k temu, da bo velikost datoteke čim manjša, kar je koristno pri pošiljanju datoteke v tisk.

Ločljivost vaše datoteke lahko določite, ko ustvarjate novo datoteko v programih Adobe Photoshop in Illustrator, kot vidite na zgornji sliki. Upoštevati morate tudi, da boste morali v datoteki Photoshop zdraužiti vse sloje (flatten image) ali pa kreirati obrise (Outline) v Illustratorju, preden jih pošljete v tiskarno.

# 2 – Uporabite Adobe Illustrator, če je le mogoče

V kolikor niste nameravali uporabljati nobene grafike na vašem bannerju, je Adobe Illustrator najboljša aplikacija za uporabo, saj bo vaš projekt privzeto nastavljen kot vektorski projekt. To pomeni, da vaša datoteka ne bo imela ločljivosti in jo lahko teoretično raztegne na poljubno velikost, ne da bi pri tem izgubili na kakovosti slike.

Če v svoji zasnovi vključujete rastrsko grafiko (slike), se morate zavedati, da te navadno niso vektorske (razen če jih pretvorite), zato bodo izgubile na kakovosti, če boste raztegnili svoj dizajn.

# 3 – Pretvorite v CMYK

Kot pri vseh oblikovalskih izdelkih, ki so namenjeni za tiskanje, boste morali dokumente nastaviti na barvni prostor CMYK. To je zato, ker večina sodobnih tehnik tiskanja uporablja postopek tiskanja v CMYK.

Najbolj priljubljene aplikacije za oblikovanje (kot je Adobe Photoshop) vsak nov projekt nastavijo privzeto kot RGB. Če izpustite ta korak, se lahko zgodi, da bo končni rezultat pri tiskanju oglasnega bannerja povsem drugačen od pričakovanega.

# 4 – Izvozite v PDF

Ko boste imeli dizajn gotov, ga izvozite v PDF in ga preglejte v Adobe Readerju.

# 5 – Natisnite!

Tako, sedaj pa hitro na spletno stran eTiskarna.si in izberite ter naročite banner po želji.

 

V SPLETNO TISKARNO

 

Tisk bannerjev hitro in enostavno ✓ Online naročilo bannerjev ✓ Ugodne cene in velika izbira različnih formatov ✓ Različne dodelave ✓ Trdna embalaža za dostavo ✓ Podpora 031 773 150

 

P. S.: Tukaj lahko brezplačno snamete eKnjigo Oglaševanje z bannerji. 

Kategorije: Vadnice